Asiakas

Riksinsamlingen för Världens Barn

Laajuus

UI-suunnittelu, UX-suunnittelu, webkehitys, tietorakenne, saavutettavuus

Lasten oikeuksien puolesta ympäri maailman

Lasten oikeuksien puolesta ympäri maailman

Världens Barn on Ruotsin laajin maailmanlaajuisia lasten oikeuksia edistävä kampanja. Kampanjan tärkein tavoite on innostaa ihmisiä osallistumaan keräykseen, joka auttaa luomaan paremman tulevaisuuden lapsille. Vuoden rahankeräysaktiviteetit kulminoituvat livenä esitettävään televisiogaalaan. Suunnittelimme ja kehitimme Världens Barnille uuden kampanjasivuston, jonka tarkoitus oli selkeä – inspiroida ja osallistaa.

Projekti on ehdolla Publishingpriset 2024 -kilpailun finaalissa kategoriassa "Yhdistysten ja organisaatioiden markkinointisivustot". Voittaja julkistetaan 5. marraskuuta.

Sivuston tavoitteet

Världens Barnilla on runsaasti tärkeää tietoa jaettavana vierailijoilleen. Sen kohdeyleisöön kuuluvat niin koulut, yritykset, yhdistykset kuin yksityishenkilötkin, joten sivustolla elävän tiedon määrä on merkittävä. Uuden sivuston tavoitteena oli esittää tieto miellyttävästi ja hauskasti niin, että käyttäjä löytää etsimänsä helposti.

Sitouttamista interaktiivisuudella

Halusimme tehdä tiedosta mukaansatempaavaa. Sivusto sisältääkin useita pelillisiä, interaktiivisia elementtejä. Tavoitteena on, että kävijän uteliaisuus herää ja että hän viihtyy sisällön parissa pidempään.

"Tobias ja Sigrid Världens Barnilta antoivat minulle paljon tilaa olla luova ja kokeilla erilaisia animaatioita ja toimintoja. Sain itsevarmuutta heittäytyä luovuuden ja ideoiden virtaan."
Josefin, suunnittelija
Tiedon tiivistäminen

Världens Barnilla on paljon tekstipainotteista sisältöä, kuten pitkiä listoja aluekoordinaattorien, kuntakoodien ja yhteystietojen löytämiseksi. Suunnittelussa keskityimme tiedon visualisointiin, pitkien listojen tiivistämiseen ja vain lukijalle relevantin tiedon esittämiseen.

Muutimme pitkät listat interaktiivisiksi osioiksi, joissa kävijä saa juuri häntä koskevaa sisältöä antamiensa tietojen perusteella. Samaa logiikkaa käytetään toistuvasti sivustolla, jotta käyttäjä oppii hakemaan tietoa tarpeensa perusteella.

Jorden runt on keräyskampanja, jossa osallistujat rekisteröivät matkustamansa matkan ja lahjoittavat rahaa sen mukaan. Keräyksen tuloksia ei aiemmin ollut mahdollista visualisoida, joten suunnittelijamme loivat animoidun maapallon, jonka edistymispalkki houkuttelee käyttäjiä osallistumaan keräykseen.

Lahjoitussummien käyttötarkoituksien listaamisen sijaan loimme liukusäätimen, joka näyttää lahjoittajalle erilaisia projekteja valitun summan perusteella. Osallistavuus ehkäisee käyttäjiä selaamasta nopeasti sisällön ohi.

Kun käyttäjä ilmoittaa oman kuntansa, esitämme suoraan oikeaa aluetta koskevat tiedot. Tätä tietojen tiivistämismenetelmää käytetään laajasti koko sivustolla.

Kehitys

Vierailijat voivat nyt seurata Världens Barnin tärkeää työtä ja osallistua varainkeruuseen, mutta kumppaneille ja työntekijöille tarvittiin myös visuaalista tilastotietoa. Kehitystyön osana mahdollistimme datan vastaanoton, käsittelyn ja kategorisoinnin, kattaen kaiken Swish-lahjoituksista koululaisten osallistumiseen. Världens Barnin työtä helpottaaksemme automatisoimme dataprosessista mahdollisimman suuren osan. Uusi sivusto rakennettiin käyttämällä Gatsby.JS:ää ja WordPressiä headless CMS -järjestelmänä.

Ota yhteyttä
Juha Falck

Director of New Business Acquisition

Pia Höglund

Senior Management Consultant

Robert Seege

Director of Account Management

Urho Kekkosen katu 5c, 00100, Helsinki

info@qvik.fi

K-Ruoka-sovellus, Paras datan käyttö, 2024

Terveystalon Medoma-sovellus, Grand Prix, Paras digitaalinen palvelu, Paras palvelusuunnittelu, 2023

Terveystalon ajanvaraus, Paras käyttökokemus, 2022