
Asiakas
Säästöpankki
Laajuus
Konseptointi, UX-suunnittelu, UI-suunnittelu, Android-kehitys, iOS-kehitys, ylläpito
Säästöpankki Mobiililla rakennat taloudellisesti joustavaa arkea
Mobiilisovellus on yksi Säästöpankin liiketoiminnan kulmakivistä
Säästöpankki on edistänyt asiakkaidensa taloudellista hyvinvointia jo yli 200 vuoden ajan. Tavoite tarjota Suomen parasta pankkipalvelua ohjaa uudistuksia myös mobiilisovelluksessa, joka on yksi Säästöpankin liiketoiminnan kulmakivistä.
Qvik on ollut Säästöpankkiryhmän sovelluskumppani jo seitsemän vuotta. Pitkäaikainen yhteistyö perustuu vahvaan luottamukseen ja sisältää niin strategista tuotehallintaa, palvelukonseptointia, käyttöliittymä- ja kokemussuunnittelua kuin iOS- ja Android-kehitystä.
Säästöpankki Mobiili palvelee yhteensä neljäntoista paikallisen Säästöpankin asiakkaita tuomalla pankkipalvelut käden ulottuville missä ja milloin vain – ruokakaupan jonossa tai Lapin vaelluksella. Yli 4,5 tähden arviot keräävä sovellus onkin yhä useammalle Säästöpankin asiakkaalle ensisijainen tapa arjen pankkiasiointiin.













Älykäs mobiilisovellus on avain kestävään kasvuun
Säästöpankin ja Qvikin yhteistyö käynnistyi vuonna 2018 mobiilisovelluksen laajalla uudistuksella. Jo silloin tavoitteena oli luoda arkea helpottava, aikaansa edellä oleva sovellus, joka istuu erilaisten käyttäjien arkeen.
Vuonna 2025 Säästöpankin sovellusta on jälleen uudistettu monin tavoin. Älykkääseen ja asiakaslähtöiseen sovellukseen on lisätty uusia taloudellisen hyvinvoinnin palveluita, päivitetty brändi-ilme, tuoretta teknologiaa ja moderni suunnittelujärjestelmä.

“Lähdimme 2018 rakentamaan uutta mobiilipankkia ja kumppaniksi valikoitui Qvik, jolla oli nimenomaan maine loistavasta asiakas- ja digikokemuksesta. Yhteistyö on osoittautunut hyvin toimivaksi ja tuottavaksi, mistä Suomen paras mobiilipankki puhuu puolestaan.”
Pekka Suomalainen, CIO, SäästöpankkiFinanssialan kilpailussa digitaaliset palvelut ratkaisevat
Pankkiala uudistuu jatkuvasti. Kuluttajilla on korkeat odotukset mobiilipalveluille, ja pankkialaan kohdistuva sääntely vaikuttaa myös osaltaan digipalveluiden kehittämiseen. Säästöpankki kehittääkin määrätietoisesti mobiilisovellustaan vastaamaan asiakkaiden tulevaisuuden tarpeita, jotka nekin voivat muuttaa muotoaan nopeasti.
Sovellusuudistuksen yhteydessä Säästöpankki julkaisi myös uudet, Qvikin kanssa konseptoidut talouden hyvinvointipalvelut, jotka auttavat asiakkaita rakentamaan taloudellista turvaa ja huolettomampaa arkea.

“Haluamme Säästöpankin asiakkaiden tuntevan, että heidän taloudellisesta hyvinvoinnistaan aidosti välitetään ja huolehditaan.”
Roosa Kotilainen, tuotesuunnittelija, QvikAsiakaslähtöisyys menestyksen taustalla
Säästöpankin sovelluksen kehitystä ohjaa syvä asiakasymmärrys, jota kerätään kyselyistä, haastatteluista ja käyttäjätestauksesta. Myös saavutettavuus on osa asiakaslähtöistä suunnittelua.
Sovelluspäivityksen yhteydessä uudistettu suunnittelujärjestelmä helpottaa suunnitteluvalintoja ja mahdollistaa brändi-ilmeen monipuolisen käytön kaikissa Säästöpankin kanavissa.

“Säästöpankille on tärkeää vastata aidosti erilaisten asiakkaiden tarpeisiin.”
Aija Malmioja, vanhempi tuotesuunnittelija ja tiiminvetäjä, QvikToimiva tiimi tuottaa tuloksia
Teknologian nopea kehitys vaatii saumatonta yhteistyötä, ja uudistukset ovat tiivistäneet Säästöpankin suunnittelu- ja kehitystiimien yhteispeliä entisestään. Lopputulos on moderni sovellus, joka vastaa asiakkaiden kasvaviin odotuksiin kaikilla alustoilla.
“Hauskinta uudistuksen tekemisessä oli seurata tiimin erilaisten persoonien yhteistyötä. Jokaisella on omat vahvuutensa, ja on ilo nähdä, kuinka hyvin he täydentävät toisiaan. Vaikka projekti oli laaja ja ajoittain haastava, siitä selvittiin yhdessä huumorin ja hyvän tiimihengen siivittämänä – ja lopputulos on upea", toteaa Katja Toivonen, mobiilisovelluksen kehityspäällikkö.


